Friday, April 09, 2010

Enter del 2

Så äntligen var det dags för Enter del 2. Den här gången var jag inte lika nervös. Nu visste jag att hos tjejerna på Enter finns en ösig, härlig matglädje. Där det finns mod, nyfikenhet och vilja blir det sällan tråkigt. Vissa fick smaka sin livs första grönmögelost andra rörde ihop äggig, mjuk och len majonnäs som om de inte hade gjort annat. Provsmakning var inget jag behövde tjata om utan det fanns till och med tjejer som enligt sig själva kvalade in i kategorin "smakproffs".

Det första vi lagade var gratinerad getost med ringlad honung på rågbröd. En av tjejerna komenterade att "jag gillar inte sött i maten men det här var gott".

Gottigotti tyckte vissa. För sött tyckte andra. Nån tyckte getosten var godare färsk än varm.

1 rågbröd skuret på hälften/på diagonalen så att det blir till en trekant.

50-60 g getost per person.

1/2 msk ringlad honung per smörgås

1 kruka timjan till dekoration

Grädda getosten på högsta värme och på grill i ca 5-8 min. Ta ut smörgåsarna och dekorera med timjan.

No comments: