Monday, May 03, 2010

Enter – sista kvällen med gänget

Så var det dags för sista kvällen med tjejerna på Enter. Som avslutning på den här fantastiska resan tänkte jag mig ett lite lyxigare buffébord. En resa världen över i bästa matkaravanstil. Vi började med en spansk gazpacho uppföljd av italienska bruschetta. Vi fortsatte sedan till Sverige med kantarellstuvning i smördeg för att sedan ta et skutt över Finland för att landa i ryska blinier. Vis av erfarenhet vet jag att det tar längre tid att ”fixa lite smått plock” än man tänker sig. Därför valde jag att köpa torkad frukt och lite färdigt sött från Kina Center. Detta fick bli det asiatiska inslaget och kvällens avslutning. Som vanligt arbetade tjejerna över förväntan koncentrerat och bra och för första gången stod maten på bordet precis innan klockan slog sex. Receptdiciplinen hade dock släppt totalt och ingenting finns nedskrivet från kvällen. Recepten här, här, här och här är alltså helt och hållet plockade ur mitt minne. Inga smakgarantier. Jag hoppas ni tjejer minns vad ni gjort. Kommentera gärna recepten om det ser galet ut. Det var faktiskt lite vemodigt att säga hej då efter den sista måltiden men både jag och Linda lovar att vi kommer upp och hälsar på någon gång. En jättestor KRAM till er alla som varit med. 

/Hanna

No comments: