Tuesday, September 08, 2009

Äppelkriget!

Hjälp, vad ska jag göra av alla äpplen? Vid en snabb överslagsräkning konstaterade jag minst 400 i endast ett av mina fyra träd. Lägg till det alla äpplen jag redan skopat upp från marken och slängt på komposten. Varje kastat äpple är ett dåligt samvete. Jag har äppelmos kvar i frysen från förra året. Jag vet att jag inte kommer att plocka ner äpplena och köra till musteriet. Vi har ätit äppelpaj så vi tröttnat på det. Kan inte någon förbarma sig. Gud, stig ned från din himmel och rädda mina oskyldiga äpplen från förruttnelsedöden. Jag är en dålig hushållerska. Luther, jag önskar att dina föräldrar haft annat för sig den kväll du avlades.

/Hanna

4 comments:

Smakverkstan said...

Hanna, kolla dessa bloginlägg.
http://smakverkstan.blogspot.com/2008_09_01_archive.html
Ge en kasse äpplen tillsammans med länken nedskriven på en lapp till vänner som inte är med äpplen. Kanske lättar bördan något.
Linda

Smakverkstan said...

Jag har försökt skänka bort dem men ingen vill ha. Alla verkar helt tillfreds med sina egna äppelbestånd. Har funderat på att lägga dem i påsar och ställa ut på gatan hemma i stan med en varsågod-att-ta-skylt. Vad tror du?

Anonymous said...

Gör först mos på äpplena och försök sen skänka bort den istället! Det går säkert lättare. ;-) Jag kan tänka mig att ta emot en hel del mos - mitt eget äppelbestånd hamnar nog ändå till största delen på komposten och blir rådjursmat. Då blir ju alla nöjda!

/Björn

Smakverkstan said...

Ja visst, särskilt rådjuren. Kanske inte så dum idé. Så var alla julklappar avklarade redan i september.
/Hanna