Thursday, January 14, 2010

Chipotle in hot adobosauce

Festen är över, allt julblingbling är borta och termometern utanför fönstret pendlar, sen tio dagar tillbaka, mellan -1 och -10. Jag känner mig sval inför verkligheten.

Jag sneglar på burken med Chipotle "in hot adobosauce" direkt influgen från New Orleans och levererad av min allra bästaste globetrottervän. Kanske är det dags att muta den bistra grå vardagen?

-Hmmmm, jag golvar ett par feta revben i en rökig mustig, varm adobohetta. De landar mjukt på en bädd av majskolvar. För att balansera den starka chilihettan strör jag på hederligt mörkt farinsocker 5-10 minuter innan de har gått klart i ugnen.
Helt plötsligt stiger temperaturen några grader.

(Nästa gång när globetrottervän är snäll nog att leverera den bästa chipotlen gör jag såsen själv)
/Linda


No comments: