Thursday, February 24, 2011

The English Shop


Utan tvekan stegar jag in på The English Shop på Gustav Adolfs torg i Malmö. Äntligen. Jag vet att engelsk mat inte står så högt i kurs hos allmänheten men här finns många guldkorn. Tänk afternoon tea. Tänk smakrika marmelader. Shortbreads. Toffee. Det finns så mycket gott som kommer från den brittiska övärlden. I oktober öppnade The English Shop sin sydligaste filial, lite för långt bort från Möllan för min smak men nära nog för en utflykt då och då.

/Hanna

6 comments:

Anonymous said...

Jag har hittat massor av godsaker där (och då menar jag inte av den söta varianten). Personalen är dessutom väldigt vänliga och hjälpsamma.

EvaB

Hanna på Möllan said...

Visst är de trevliga. Och det finns som du säger mycket gott i butiken som inte är sött. Min personliga favorit är nog maltvinäger, som används flitigt hemma. Glömde dock helt nämna den i inlägget.

CrimsonAnna said...

Jag gillar deras te-hylla. Har ännu inte handlat något men för mig som har börjat utforska de koffeinfria teernas spännande värld så finns det mycket roligt där

Smakverkstan said...

Puddingar, visst finns det väl massor av sticky toffie puddingar? Eller Taylor and Joneskorvar?

/Linda

Hanna på Möllan said...

Har inte ens tänkt på möjligheten till Taylor & Joneskorvar... Och vilken tilltalande tanke det är sedan. Sticky toffie pudding lyckades jag med smal marginal låta bli att köpa i fredags.

Anonymous said...

Hi, I think your sitе might be having bгοωser compatіbilitу issueѕ.
When Ӏ look at your ωebsite іn Safаri, it loοks fine but when oрenіng
in Ӏnternеt Exρlorer, it has ѕomе oѵerlapping.
Ӏ juѕt ωanted tο gіvе yοu
a quick heаds up! Other then that, fantastic blοg!


Heге iѕ my web site - custom titanium ring