Saturday, April 02, 2011

jag hyllar Rikets Sal

Så var det dags för ännu en hyllning. Denna gång är det inte Linda utan jag (Hanna) som står för kockandet och kvällens ärade person är inte en, utan fem. Nämligen fem av medlemmarna i komikerkollektivet Rikets Sal. I går släpptes deras första bok, med gruppens namn som titel, och idag är det dags för en kombinerad releasfest/hyllning på Babel i Malmö.

Alla närvarande medlemmar i gruppen har inför aftonen fått önska sig en ingrediens vardera som tillsammans utgör basen för mitt arbete. Många kockar i soppan kan tyckas, men det ser ut att reda sig bra ändå.

Vad de har önskat sig? Nä det kan jag inte avslöja nu. Jag återkommer i frågan under morgondagen. Är du riktigt nyfiken stegar du naturligtvis iväg till Babel i kväll och hyllar Rikets Sal tillsammans med mig.
/Hanna

No comments: